1813978.jpg

Viimeisellä lomaviikolla paistoi todellakin aurinko, ja peräti ihan koko viikon. Yllä oleva idyllinen maisema näkyy uuden saunamökkimme ikkunasta.

1813977.jpg

Ihana paikka tehdä käsitöitä. Vierelläni on kori, jossa on ompelulankoja ja vanhaa lakanakangasta. Koria olen ahkerasti rahdannut mukanani mökille. Aika vähiin kyllä jäi istuskelut tänä kesänä tuossa niemessä jo säidenkin puolesta. Lisäksi maalasin viimeisellä lomaviikolla aamusta iltaan uutta saunamökkiämme. Mulla taitaa mennä miniatyyri- ja 1:1-jutut jotenkin nyt sekaisin toistensa kanssa, olen niin pikkutarkka mökin maalaamisessa, että meinaa ihan itseäkin huvittaa ja toisaalta se on aika rasittavaakin. Näkisittepä mikä määrä minulla on eri kokoisia pensseleitäkin siinä touhussa. Ja projekti on vielä kesken. Se meinaa "häiriköidä" pahemman kerran tällä hetkellä nukkekotiharrastustani.

1816684.jpg

Niin ja tässä se uusi tyyny, jota todellakin olen tehnyt niemessä istuskellessani. Malli on pieni yksityiskohta isommasta kirjontatyöstä. Lanka on tavallista ompelulankaa, ja kangas on pala lapsuuden aikaisesta lakanasta.

1813976.jpg

En tiennytkään, että sisiliskot osaavat hymyillä. Simppa-sisilisko poseeraa tuossa kuvassa nuorimman lapseni kädessä. Poikani on erittäin eläinrakas, ja hänellä on ollut milloin mitäkin ötököitä lemmikkinä mökillä. Aika jännää, ettei minua yhtään inhota sisiliskot, mutta käärmeitä pelkään kuollakseni.