Oulun seudun nukkekotikerho eli Pikku Rouvat kokoontuivat tänään. Ja ihanaa päästä vähän päivittämään tätä blogiani. Olen tehnyt niin innokkaasti uutta mattoa nukkekotiini, ettei muuhun värkkäämiseen, joka liittyy tähän harrastukseeni , ole jäänyt yhtään aikaa. Onneksi tuli tämä tapaamisemme, kerhoswappiin piti tietysti tehdä jotain, ja mitä mahtavaa teimmekään tänään yhdessä.

Tällä kertaa emme kokoontuneet kenenkään kotona vaan Heinäsalmikodissa Hietasaaressa. Paikka tulee olemaan ilmeisesti sama myös jatkossa. Ihanteellinen paikka kerhollemme, Hietasaaressahan se Brandtin perhekin asustelee Villa Améliessa...

Ihan kaikki eivät päässeet tänäänkään. mutta oli meitä kuitenkin 7 innokasta pikku rouvaa tekemässä korinpunontaa Teijan opastuksella. Olikin ihan uusi laji minulle. Ensiksi tuntui, että homma ikäänkuin leviää käsiin. Ja peukalon kynnet olisi pitänyt leikata etukäteen lyhyemmiksi. Vähitellen kyhäelmä alkoi kuitenkin vähitellen muistuttaa ihan oikeasti leipäkoria. Taas oli tunne kuin taikoja olisi tehnyt, mahtavaa. 

1377334.jpg  

Tässäpä Pikku Rouvien upeita luomuksia.

1378938.jpg

Kyllä nuo minun mielestäni leipäkoria muistuttavat. Vasemman puoleisen olen tehnyt kerhossa. Toinen on värkätty eilen illalla kotona, ja olo oli kuin Tuhkimolla, "taikuus" oli melkeinpä hävinnyt. Alku sujui kivasti, jopa paremmin kuin kerhossa, pohjasta tuli kauniimpi kuin päivällä. Reunakin onnistui kohtuullisen hyvin siihen asti, kunnes ne pitkät narut loppuivat ja piti tuikkailla narua oikeisiin väleihin. Jonkinlaisia hahmotusongelmia epäillen omaavana olin yhtäkkiä ihan pihalla. Taika oli siis hävinnyt, ja kello oli sopivasti lähemmäs keskiyötä. Minä purin ja kokosin, ja taas purin ja kokosin, kunnes naru oli sen näköistä, että oli pakko vain päättää työ. Täytynee kysyä noilta näppärimmiltä Pikku Rouvilta apua ensi tapaamisessa...

1377329.jpg

Taas lisää utopisia tavoitteita, tähän pitäisi päästä. Kaikista taitavin Pikku Rouva korinpunonnassa, eli Teija, toi näytille tämän pienen taideteoksen. Eikö olekin kaunis.

1377343.jpg

Kerhoswapissa meillä oli aiheena kylpyhuone. Minä tein ylläolevat jutut Fimosta, paitsi tietysti saippuarasian, joka on printattu netistä. Hammastahnatuubin muovailu oli aika hupaisaa, minä tutkin hyvin tarkkaan sen "anatomiaa". Saippuat on tehty läpinäkyvästä massasta.

1378937.jpg

Villa Améliessa on näin hieno matto kylpyhuoneessa. Sain sen lahjaksi Heliltä.