1211284.jpg

Viikonloppuna väsäilin mieheni avustuksella listoja nukkekotiin. Käsittelin puuvalmiit lista ensin pähkinäpuusävyisellä Osmo-vahalla, jota vaalensin värittömällä Osmo-vahalla. Kieltämättä listat antavat oman säväyksensä. Olen vaihtanut toisessa kerroksessa huoneiden paikkaa, eli tämä on entinen makuuhuone. Minusta huone näyttää nyt enemmän työhuoneelta kuin olohuoneelta. Linkit ovat siis nyt ihan väärin näihin huoneisiin. Korjaan ja uusin ne, kunhan saan ensin enemmän sisustettua huoneita.

On kyllä helppoa tämä sisustaminen nukkekodissa. Ruokailuhuoneen kakluuni poistettiin tilan ahtauden vuoksi joulun ajaksi. Ja taas Mackintoshin massiivisen takan poistin kokonaan odottamaan tilavampaa kotia. Ois vissiin kannattanut ottaa mittanauha esiin, kun tilasin sen aikoinaan. Saas nähdä mihin kuvassa oleva uuni loppujen lopuksi päätyy. Minulla ois toinenkin kakluuni, joka oli alunperin jonkin aikaa makuuhuoneessa. Nämä molemmat uunit olen itse käsitellyt, kun olin yhdellä kurssilla.

Kuvassa on myös kirjahylly, joka on ehdoton, koska perheessä luetaan paljon. Kaikkia muuttolaatikoita ei näemmä ole vielä purettu, kirjahylly ammottaa hieman tyhjän näköisenä. Olen ostanut sen puuvalmiina, ja käsittelin sen pähkinäpuusävyisellä Osmo-vahalla.