1000909.jpg

Nytpä olen sitten värkännyt ensimmäiset leikkokukat. Eilen näin Sinooperissa normaalin kokoisia silkkikukkia, jotka olivat mielestäni juuri oikean värisiä nukkekotiini ja ostinkin niitä 2 kappaletta. Kotona aloin heti innoissani niitä väsäämään. Olin varmuuden vuoksi ostanut kahdenlaista liimaa. Ensimmäinen ajatus oli, että liimaisin pienen pieniä terälehtiä pikaliimalla, ei tarvitsisi odotella liiman kuivumista jne.. Hieno ajatus, mutta, mutta ei kestänyt varmaan sekuntiakaan, kun liima jämähti hyvin lujasti sormen päähän kankaan läpi. Kangaspala piti tosi vikkelästi repäistä pois iholta. Ois ollut pikkuisen nolo juttu mennä päivystykseen ruusun terälehdet kiinni sormen päässä. No, on kai ne siellä vaikka mitä nähneet.  "Tulleekohon tästä sittenkään mittään" ehdin jo asiaa tuskailla, kun älysin kokeilla ostamaani tekstiililiima. Ja sillähän liimaaminen onnistui. Onneksi Sinooperissa satuin huomaamaan ns. pinsettisakset, joihin en ole kyllä aikaisemmin missään törmännyt. Olin niin fiksu, että ymmärsin myös ostaa ne. Niistä oli iso apu tässä touhussa. Epäilin kylläkin ruusuja väsätessä, että minulla on ihan varmasti hienomotorisia ongelmia ja olen jotakin sukua norsulle. Kaiken lisäksi viimeistä ruusua viimeistellessä, sen vartta katkaistaessani, pidin vartta kiinni väärästä päästä, minkä seurauksena ruusu lensi kuin ammus jonnekin "äärettömyyteen". Olin askartelemassa nuorimman lapsen huoneessa, ja oli tosi kiva etsiä sitä ammukseksi muuttunutta ruusua taskulampun avulla poikani lelulaatikoista. Onneksi se löytyi tänä aamuna. 

1000926.jpg

Täytyy kyllä sanoa, että luonnossa kukat ovat paremman näköisiä. Kuvassa kukkien terälehdet näyttävät enemmän kankaalta, kuin miltä ne näyttävät luonnossa. Ilmeisesti tämä johtuu siitä, kun valokuvatessa täytyy ottaa tosi tarkkoja kuvia. Maljakon olen tehnyt joskus aiemmin Fimosta. Väriltään se on hennon vihreä, kuvassa se näyttää valkoiselta.